måndag 18 juli 2011

Magasin 36 Höganäs

Ä de några bloggisar uppe? nattugglor som jag.. klockan är långt efter midnatt...


Lovade ju att dela med mig om jag fann något utöver det vanliga nu när jag var nere i Malmö/köpenhamn.. på vägen hem nära Helsingborg..


Ligger Magasin 36 fick tipset för ca 1 år sedan men när jag haft vägarna förbi har det inte varit öppet...


Men igår söndag på vägen hem stannade vi till..höga förväntningar hade jag!! och de levererade kan jag lova!!! en annan som tycker sig ha öga för det..


Ser att det är hjärta & själ bakom och minsta detalj är genomtänkt.. och man ser massa finurliga ideeer.. så inspiration på hög nivå!! som ett konstverk...


Magasinet har mängder av rum och är på två plan.. allt gammalt är bevarat och man har gjort snygga lösningar med möten med nya material som blir en skön kontrast mot det gamla..


Här samlas antika föremål, nya inredningsdetaljer från bla olsson&jensen, matheus, himla mm kläder smycken väskor.. som sagt allt mycket genomtänkt och allt matchar samtidigt som det skapas sköna kontraster precis så som jag vill ha det...=) så har ni vägarna förbi är detta ett måste jag lovar att ni inte blir besvikna!!




Även mycket kläder och asseccoarer, kul var att flera märken som vi har på Greta & Anna hade de.. byxor & jeans från Please & Mos mosh, toppar från Spira & millie k väskor och skärp från liebeskind mm





som sagt mängder av olika rum och varje rum var en fröjd i sig..


högt i tak och massa härliga takbjälkar och andra vackra detaljer... i mitt Hjärta skrek det, jag vill oxå ha ny lokal!!!!!










fantastiskt vitrinskåp!!!!!


så klart.. 3 saker fann jag som jag bara kände att det stod Ann-louise på som jag ville ta med mig hem omgående bums!! men ljust dessa stod det ej till salu.. klart ljust jag ska hitta ljust de 3 godbitar som de själva anser vara sådana godbitar så att de inte kan slita sig ifrån...


bilderna blev så dåliga som jag tog på de tingen.. hade bara min telefon men det var bla en fantastisk vedeldad gammal dusch och unika pallen nedan.. har märkt att jag på senare tid fått liten förkärlek till ljust unika pallar...


syns ju bra här på bild.. men inte lika bra syntes de i verkligheten utan bara anades, det här är en sådan detalj som jag tror många missar.. det var fullt med sådana små överaskningar och detaljer som en annan uppskattar.. citat gjorda i cementväggarna..


det här gamla badkaret hade gärna oxå följt med hem.. tur vi inte åkte i viton för då hade hemresan blivit dyr...=)





ni finner dem på adressen nedan och det har även hemsida & finns på facebook för er som blev nyfikan på mer...





Magasin 36
Bruksgatan 36 i Höganäs
Telefon: 0708-501605
Öppet Torsdag-Söndag 11-19



Inatt sov jag hemma för att imorse packa om, för att tillsammans med min bil åka på roadtripp längst sveriges vägar och våldgästa kära vänner.. första anhalten blev här i eftermiddags min kära vän Pia med familj på Grytsbergs Säteri.. de lever min dröm!! ska visa er bilder imorgon så kommer ni förstå.. har precis fått göra mig hemmastad i ena flyglen.. =)så kommer sova som en prinsessa några nätter framöver..=)


kram på er alla fina så hörs vi imorgon kväll.. =)



Inga kommentarer: