torsdag 29 september 2011

Resultatet av en kreativ vecka...

God Kväll kära läsare!
Idag kliver jag, Stina, fram och gör ett första inlägg på Hjärterum bloggen! Det är stort :) Jag brukar ju röra mig lite i bakgrunden annars och pilla med detaljer och textning bland annat. Och såklart står jag i butiken och hjälper våra fina kunder!

Idag torsdag var deadlinen för ett ganska galet projekt som har involverat oss alla på olika sätt. Ann-Louise fick uppdraget förra veckan att inreda en charmig restaurang i Borås som skulle stå färdig idag, och ja, en vecka från noll till klart så att säga. Snabba ryck! Idéer ska fram, leverantörer ringas, beställa varor... För oss finns ju inga begränsningar brukar vi säga, så utmaningen antogs..
Så det har flängts en hel del efter mattor, tapeter, lampor, inredning, sladdar, bilder, ramar mm för omgående leverans. Lite trixigt kan man lugnt säga med ikväll pustar vi ut för vi lyckades!!
Ett bildregn på resultatet...

 Moster-lampor i mängder hängdes upp! Elektrikerna var glada (för att det gick) men trötta efter att ha hängt upp alla dessa... :) Ni skymtar en otroligt fin fototapet av en bokhylla från Mr Perswall..

 Snickarna smällde upp en såå vacker trävägg av gamla brädor. Man anar den jämte gardiner och bakom spegeln...

 Lampor, lampor... De stora glödisarna ger en behaglig mysbelysning!

Vackra gjutjärnsljusstakar pryder ett av fönsterna..

Nya coola kupor som kom med vår höstleverans fick pryda ett annat fönster med gamla böcker!

 Lina och jag kämpade med en ram-vägg som ni ser i bakgrunden. Ett vuxenpussel kan man säga...

Tre olika färg-sektioner skapades i restaurangen. Denna gick i orange, rosa och lila..

 Lägg märke till den fräcka rosa sammets tavlan! Det höjde "lyxkänslan" som skulle anas i denna sektion..

 Den gröna delen med lite mer industriella inslag. Även här finns den fina träväggen och bokhyllan fast i mer grön nyans...den röda tråden..

Nya (gamla) fina skåpluckor fixade snickaren!! Här ställs nya kaffekoppar från Rice in. De hittar ni i butiken!

Den galna lampan! :)

Till sist kommer här en bild på väggen som var mitt projekt idag. Inte alltid man får skriva på italienska, så det var spännande! Fick lite skrivkramp så det tog sin lilla tid, med det var uppskattat...

Ja, stressig har veckan varit! Men så rolig! Så om Ni kunder har upplevt oss lite röriga så ber vi om ursäkt... :) Nu ska jag gå och lägga glasyr på min fredagsfika-kaka jag har bakat till töserna tills imorgon..

God Kväll!

Inga kommentarer: