lördag 17 september 2011

Smygtitt på vad komma skall...

 Härlig Lördag och vackert väder bjöds det på... har unnat mig en ledig dag då de närmsta veckorna vankas stora & intensiva jobb.. kunde ju inte valt en bättr dag.. så gott vi satt här ute på terassen och fika och njöt av höstvärmen...
Stina & Lina hade ansvaret för Butiken idag.. meddela dem igår när vi gick hem.. att jag förväntade mig att det skulle vara tomt i butiken..när jag idag skulle titta in vid stägning..=)  fick sms av tjejerna i morse att de var laddade...
Och de var inte mycket kvar.. skönt.. endast några få möbler och all inredning som är kvar ska jag imorgon packa ner och skänka till bättre behövande... samt så är de så kul för oss töser att bara ha nyheter att jobba med..
 Igår fredag var de fullt av snickare, larmkillar, elnissar. rörmokare & målare full fart för att vi ska hinna få tipp topp till nu på Fredag 23
Ni har väl inte missa,t nu har vi STÄNGT fram till fredag!! renovering och iordningställande av höstbutik dygnet runt står det på tjejernas schema..=)
Nedan ser ni vår Maries Jason som målar & tapetserar för fullt.. denna del var tidigare mitt kontor...
Bara älskar gamla dörrar!! är så sugen på att göra ett dörrväggcollage här hemma någonstans...
ser ni föresten den helt galet vackra fåtöljen!!!! blir en jobbig höst för vi har funnit så vansinnigt fina saker.. och en del vet ja inte om jag vill slita mig ifrån....
Min kära snickares verk nedan.. Jag bad om gammalt virke..några timmar senare kommer han med ett helt släp med gammalt virke.. till och med kommentarer fälldes som " va i allsin dar ska ni med de skräpet till" men de ångra sina ord när det väl va på plats & precis som jag hade tänkt mig... såå vackert gediget strukturen känslan.. materialistisk kärlek som jag & Stina brukar kalla det... 23:e får ni komma in och se vad vi har gjort med resten av de gamla planken på kärran...

 Nedan ser ni nu entre till vår nyrenoverade toa & kök.. vår lager och planteringsrum som vart här utanför är numera butik istället.. så nu kommer töserna stå i butiken och arbeta med alla blomster.. ... ja va ska jag säga.. håller ni inte med, visst är det vackert!! titta på toadörren... sååååå fin... alla dörrar är monterade på skenor i taket och kan dras fram & tillbaks....
Nu blir det mys här hemma vi kör filmkväll.. Imorgon vankas de direkt leverans från våra kontakter i Danmark med massa fina vintage möbler.. och städning av lokalen.. för att på Måndag börja fylla butiken med alla möbler.. Samt Stina som är webbshopsansvarig ska fota alla möbler för vår webbshop som kommer här sent i höst...
må så gott så länge massa lördagskramar från oss töser...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar med spänning, var inne idag och jag tjuvkika lite, av det jag såg så var det jätte snyggt om det börjar så bra förmodar jag att resten kommer bli helt outstanding jag hoppas ni lägger ut mycket bilder jag är inte så ofta i borås då det är en bit att åka. Ni är helt otroliga ni måste ha hela hjärnan fullt av bra ideer. Jag har varit kund i många år och kan bara säga inredningsmässigt ni är BÄST!!!! Jag kan säga att jag rör mig i många städer och ingen butik är som hjärterum kram helene

azalean sa...

Åh vad spännande de skall bli att se den "nya" affären. VARNING! Allt gammalt virke i bygden kommer att bli eftertraktat....inspirerat av Er. Kram Anita

Laura sa...

Ser underbart ut!!! Love it!
Kram Pia

hjärterum sa...

Oj vilken härlig respons!! vilken energi ni ger med era fantastiska kommentarer.. det värmer verkligen!! ha en skön söndag kväll goa töser... =)