lördag 5 mars 2011

Vilket fantastiskt väder vi haft idag!! Vår & sommar tar man solen förgiven, men nu efter så lång tids mörker, förstår man vilken kraft solen har.. Vilken energi man får!!! Och en enorm längtan tills den lyser på oss lite fler timmar om dygnet...
Och att snön ska tina bort, så man kan hugga in i alla trädgårdsplaner man har...
Ett orangeri står på listan.. Men alla vackra modeller som ovan passar inte min budget, så mina duktiga snickare ska få sätta ihop ett efter mina egna ritningar av massa gamla olika varianter av fönster som har och ska samlas in.. Mycket billigare och garanterat ingen som kommer ha ett likadant....

Förra våren schakta jag om hela tomten, och då fick trollhasselbuskar, pioner och buxbom och andra växter tyvärr stryka med för att få lite struktur på tomten, så denna vår tänkte jag lägga och energi på att sätta lite personlig prägel på den...
Denna soffvariant som nedan, fast mycket finare får vi snart in från Pb home, tre stycken faktiskt men jag & Lina har redan paxat varsin så en finns kvar till er kunder...=)
Och äntligen har jag funnit en snygg variant på tak över mina terassdäck, som ska skydda möbler & textil.
Hitta inte denna bild men ni får se det färdiga resultatet sedan..



Vackra relaxplatser för de få stunder ledigt.....


Gillar när de är lite lummigt och små gångar....



Tyvärr får man ju begränsa sig, för det finns varken budget eller tid till att göra alla vackra stilleben man skulle önska i trädgården... Men här på nätet kan man ju tillbringa timmar på att njuta av andras vackra verk.....

Ett vackert magnolia träd får gärna en plats i min trädgård....

Pioner är ju så otroligt vackra, men hade ju velat ha dem knoppiga hela tiden.......
Hoppas alla mina vackra olivträd har överlevt denna vinter, tyvärr klarade sig inte förra sommarens träd den vinter, hoppas jag har bättre lycka denna gång....


Hortensia är ju en annan vacker favorit.....
Sen har jag fortfarande inte bestämt mig om jag gillar buxbom eller inte, vår florist Petra grät floder när jag mejjade ner de stora som redan fanns i trädgården... Men vill ju ha gröna lättskötta växter så jag kanske få ta en funderare till iallafalll...


Tja de var lite av mina tankar och funderingar denna lördagkväll efter en så fin dag..
Nu ska jag fortsätta leta inspiration, dela gärna med er om ni har några bra tips till min trädgård, tänk budget, lättskött men ändå galet vackert...;) En ekvation att bita i...=)
Ser fram emot era förslag!! kram på Er....

2 kommentarer:

Arja sa...

Hejsan! Å´vad roligt med en ny butik i Borås. Det ser jag fram emot :O) och att den verkar vara något ut över det vanliga. Tycker själv om att återanvända saker. Det kan ju inte bli annat än LYCKAT.... Så lycka till med butiken ♥
kram Arja

Hjärterum sa...

tusen tack för dina ord Arja.. kram