onsdag 20 november 2013

Nu är det Jul även på vår utsida...

 
  God efter middag.. idag visar jag er lite härlig inspiration från vår utsida.. Då vi har så små skyltfönster.. har jag alltid känt i alla år ett behov att flytta ut butiken utanför att inspirera/locka in er kunder i butiken..
 
vill inte ens räkna på hur många timmar jag betalt lön för att mina töser ska bära ut och in allt varje dag...
Nu har vi skärmat av så jag känner att vi kan ha kvar allt ute hela tiden...
och så roligt att höra hur alla är så fascinerade av att allt får stå kvar ute..
Men de är väl det som är så härligt.. Vi visar att vi litar på våra fina medmänniskor och vi respekten tillbaks att allt få stå kvar även under tiden vi håller butiken stängd...
 
 
 
Utsidan är fylld med härliga hyacinter, amarylis, julroser alla sorters granar, mossa, och massa mer fint..för att skapa julmys...
 
 
Våra blomsterpinnar sålde slut på 3 dagar..trots att jag hade bunkrat upp...
Men idag har det anlänt 200st nya.. så ni som inte fick i helgen..är varmt välkomna... 49kr
 
 
Kyrkljus i alla dess former..och storlekar.. färdigan adventslådor.. eller köp alla "ingridienser" och pyssla ihop en egen...
 
 
Cederträden är ju så vackra.. idag fick vi även en härlig variant på stam..
varför inte ha denna som julgran...
 
 
Flera stommar att klä med granris eller mjukenen som är så bra och inte barrar...
 
 
Nedan har vi klätt en lampstomme med mjuken...
 
 
 
Tomtar och röda ting lyser med sin frånvaro i vår Jul.. den går i naturtoner för hela slanten...
som alltid erbjuder butiken vad jag själv gillar för stunden..
 
En härlig fortsättning på denna onsdag önskar jag Er..
KRAM Ann-louise...
 
 

1 kommentar:

Frida sa...

hjälp så mycket fint!!!! Tack för all inspiration! Ni överträffar er själva år efter år! Helt magiskt!!
:-)