tisdag 27 oktober 2009


Berättade ju i tidigare inlägg idag att jag även besökte mässan sista timman...hade spanat in detta underbara slagbord från 1700-talet och gick ganska hårt åt stackars antikhandlaren.. men han gav med sig när jag sa att han skulle göra denna tös så oerhört Lycklig och när jag la huvudet på sne... =)
Den här stora modellen är svår att få tag på..
Har bara inte bestämt mig om de ska få komma in i köket hemma, då de kommer en tidning i slutet av november och ska göra ett Julreportage... och då hade ju de vart kul att
ha detta... eller om de får smycka butiken och julskyltningen...tror de sistnämnda vinner...

En bok fylld med gamla vackra ting blev det oxå...
samt fler gamla böcker...






Mer gamla redskap.. tur att jag inte lagar så mkt mat för de finns ingen yta att arbeta på.. fyller varje lite hörn med vackra ting.....


Ångra så att jag gjorde av med mitt gamla zinkbadkar..men hitta ett "nytt" på mässan de ska få ingå i mina trädgårsplaner till våren... De va mina inköp från mässan...=)
Alla vackra nytillverkade saker man köper in till butiken har ingen chans mot alla gamla ting det är verkligen något speciellt, livslång materialistisk kärlek.....
imorgon ska jag ha en skön ledig dag... fixa lite i trädgården(som ni ser på bilden så har jag lite löv att ta hand om..;) och avsluta med loppis & auktion...återkommer om jag fyndar något.... skön kväll på Er...Kram




Inga kommentarer: