torsdag 29 mars 2012

Antikt & Unikt

Hej på er! Hoppas veckan är toppen så här långt och att solen skiner på er!

Idag vill jag bjuda er på några godbitar från vårt sortiment av Vackra Ting. Ann-Louise har förmågan att få tag på så underbara gamla genuina möbler och saker med historia och känsla, så de förtjänar att få en stund i rampljuset!

Alla våra antika möbler i butiken är till försäljning vill jag påminna, eftersom vi ofta får frågan om det är till salu eller ej. Nu är även vår WEBBSHOP uppdaterad med våra senaste tillskott om ni vill ta en närmare titt..

Underbar bänk! Väldigt sliten men det gör den så himla vacker!

 Fantastisk förvaringsskåp med klockrena detaljer som etiketthållarna och de orangea siffrorna!

 Denna soffan är som tagen ur en saga. Och att den är i operfekt skick gör den underbar. De snidade trädetaljerna är otroligt vackra!

Något av det vackraste som finns är ju en nött obehandlad bordsskiva! Detta bord har en just sådan.. :)

 En stilren pall som är en sån underbar industriell detalj! Man undrar ju vad den har varit med om fram tills idag?


Jag är svag för köpmansdiskar! Denna fick vi förra veckan och är min nya favorit...superfin!

Plats för etikett på varje handtag...

Backsidan är ingladas för exponering av lådornas innehåll.. 

Till sist den lilla bänken med zink-skiva. Jag tycker att denna är underbar, kanske för att det ser ut som att den är utbyggd. Någon ville förlänga den så man fick plats?


Hoppas du som jag tycker att det är härligt med gamla vackra ting! Regelbundet så får vi in unika saker och söker du något speciellt, hör av dig för kanske att vi har något som du letar efter!

Kram Stina

Inga kommentarer: