torsdag 19 april 2012

BRÖLLOPSTEMA - TEXT

Inbjudningar, placeringskort och tackkort är väl det första man tänker på när man tänker text + bröllop. Idag finns så otroligt mycket att välja på allt från typsnitt till utformning. Eftersom jag är en textoman så tänkte jag visa några bitar från min "godispåse" av inspirationsbilder..

Jag tycker att en inbjudan ska sätta förväntan och ge en känsla. T.ex. en känsla av humor, romantik, glädje, fest mm. och självklart vara personlig..

 Jag älskar när skrivstilen "spårar ur" som ovan men även att blanda olika typsnitt som nedan..

 Stilrent och enkelt är också otroligt vackert och personligt.. (att sätta på massa frimärken som ovan är en trevlig grej som jag nog kommer att göra:)


 Udda former och blandade färger är otroligt personligt och roligt att läsa och titta på..



 Att skicka med någon liten rekvisita är en idé jag gillar skarpt! Då blir hela inbjudan en liten upplevelse. Jag brukar tänka på hur man kan skapa en inbjudan utifrån vart gästen förvarar den. På kylskåpen är ju en klassiker, då kan man ju skicka med en magnet eller göra inbjudan på en magnet. Ett bröllop jag blev bjuden på hade tryckt upp sin inbjudan på tablettaskar! Det var väldigt trevligt.. 



Program i kyrkan och Placeringskort kan man också göra lite roliga med enkla medel och mycket tid :)




Naturen har mycket gratis och vackert blir det också... 




 Kul grej att göra "loppor" som man kan leka lite med också!


 Skriva på tårtpapper och även ha som underlägg!!





Som sagt det finns inga begränsningar för vad man kan göra med text! Skyltar, kort, vägvisare, bordsplacering, kyrkprogram, rispåsar, med mera.. 

Vill du ha hjälp med text? På Hjärterum har vi ju förmånen att vara ett gäng med olika kreativa inriktningar. Jag, Stina, står för texten! Jag gillar att texta för hand och att utmanas av olika typsnitt. Går du i bröllopstankar, vill ha en unik inbjudan eller vill ha något handskrivet till festen? hör av dig till mig..
stinamariaberg@gmail.com

Nedan är mina egna bilder på hur det kan se ut om man vill ha en handskriven inbjudan av mig..

Önskar er en härlig Torsdag! /kram Stina




Inga kommentarer: