tisdag 1 maj 2012

VÅR...

Hoppas att ni alla glada där ute har njutit av några fantastiska dagar med vackert väder och grönskande natur, härliga vänner och ljuvlig doft av grill. Det är väl så denna valbordshelg ska se ut? Man ser var dag att det händer något nytt i naturen, nu har vi en härlig tid framför oss. Tänk bara alla träden som också ska slå ut. grönt, grönt och åter grönt....


såg ni någon valborgseld igår eller hörde ni när våren sjöngs in? Tyvärr fick ävan jag tillbringa denna dag i sjuksängen, så fick njuta av eld och sång på tvn istället. 


Ett anat träd som är vackert nu på våren tycker jag är körsbärsträd och äppelblom, tycker de är vackra flera gånger om året, vid blommning på våren vid grönskande och skördande under sommar och höst och den knotiga vackra stammen på vintern.



här har vi ett hav eller himmel snarare med körsbärsblommor, visst är det vackert??? tänk att duka upp ett buffébord här under, någon mer än jag som vill komma?


 och här ännu några fler rosa godbitar, rosa rosor, är väl fantastiskt, vi håller på att planera för en spalje med rosa rosor, men kan inte riktigt bestämma mig vilken ros jag vill ha, det finns ju ett fång om man säger så.  Och så en bild på favoriterna för i år kanske, i alla fall om vi ska tänka till detta inlägget, visst känns det skönt att man nu kan ta fram conversen på riktigt för nu är det bannemej 
VÅR!!!

stora VÅR kramar från Lina

Inga kommentarer: