onsdag 5 juni 2013

Världens bästa arbete...

Hej på er!!1
Jag har världens bästa jobb och jag är såå tacksam för det.
Denna vecka har jag varit på flera olika ställen.
På Iris är jag 1-2 dagar i veckan och sköter om deras växthus, köksträdgård och örtagården.
Just nu är det utplantering av det växter som vi själva odlat upp och även fix i växthuset ex binda upp tomater,gurka och meloner. Det  finns även Aubergin, citrongräs basilika där. Alltså en dröm för en som jag..


Här har Thai-basilikan tagit sig fint, den rekommenderas varmast.
Är otroligt god och blir såå vacker, måste dock vara i växthus eller inglasat.


Kl 15.00 serveras det alltid kaffe med något hembakat  från Maggan i köket..
Här är det alldeles underbart att sitta....

Basilika som väntar på att planteras ut...
Här har vi sätt upp stöd till bönorna som kommer i jorden nästa vecka.
Kökslandet är uppdelat i 8 st tårtbitar. Så ca 250 kvm är det.

Hos Åsa i Liared håller jag på med ett annat litet trevligt arbete. Här har jag anlagt en del i hennes trädgård   I höstas sattes häck  och där har jag använt mig av bukettapel, en fantastisk bra häckplanta. Nästa vecka skall jag lägga en rund stenläggning och runt där är tre perenrabatter med järnkanter runt som min kära sambo fick hjälpa mig med.

 Så till semester Skall Åsa och hennes familj sitta där och fika med ett blomsterhav runt sig, alla blommor går i rosa och lila toner.

Nu önskar jag en trevlig Helg!
Själv har jag ett stort Bröllop på agendan.
Allt från buketten till allt annat fix skall jag göra.
Även denna gång blir det i Blå toner. Så nästa vecka kommer det bilder på det..
Stor Kram Petra



Inga kommentarer: