tisdag 23 september 2014

Ett kommande badrum...

Nu har verkligen hösten gjort sig påmind...blåst och lite ruggigt...men ändå lite mysigt. Att då få gå in i ett varmt och ombonat badrum med varma golv, härliga textilier, varmt bad och många ljus tända...känns väldigt lyxigt. Har idag fastnat i min bild och inspirationsmapp för badrum...håller nämligen på att spåna och rita på mina föräldrars badrum.












Som ni ser så blir det inte så färgglatt i badrummet, jag hör till dem som gillar det naturliga, jordnära färger och trä blandat med det hårda kaklet. Trä rena ytor ger rummet värme och mjukar upp, det annars ganska kalla badrum som blir av kakel och klinker.
 
 Är även ni sugna på lite höstnytt i ert badrum, så kan man ganska enkelt med enkla medel och en ganska liten summa pengar förrända ganska mycket, ny matta och nya fräscha handdukar, några ljuslyktor eller ljusstakar och fina askar att lägga era fina smycken i. Snygga tvålpumpar och fat i marmor kanske...allt detta vet jag finns som nyheter i butiken...
kom in och titta och inspireras till just ert badrum.
 
Nu ska jag fylla upp vårt badkar med varmt vatten och njuta en stund.


Kram Lina




Inga kommentarer: