fredag 20 juli 2012

Ralstorps Trädgård


 Hej!! Alla !!

 Jag och familjen har kommit hem ifrån en vecka på ostkusten, vi har tältat.....Till barnens och Mats stora förtjusning. 
Jaa, det är nog inte riktigt min grej vi delade tält med 100 tals myror och en och annan liten mus. Vädret var varierande och maten, men trots det så tycker även jag att det är lite mysigt ibland.
Vi avslutade resan  i Linköping hos mina svärföräldrar. 
De har en underbar trädgård, med mycket "rum" olika nivåskillnader och vatten.. Det har verkligen allt man kan önska sig i en trädgård, de skull lätt kunna ha den som en visningsträdgård. Och jag får alltid mycket inspiration här i från.
Här kommer lite bilder i från Trädgården i Ralstorp:

 

Bilden ovan är tagen i kökslandet, lök, bönor och mycket mycket mer storm trivs i sluttningen åt söder med skydd av två hagtorn häckar. Den andra bilden är tagen i från deras pergula som är övertäckt av pipranka, vildvin och klätterrosor precis som en pergula ska vara.Det är en av mina favorit platser i trädgården. I närheten växer det fullt av vackra dalior

 


 På gavlen har dom ett spalje-plommon träd, som alltid ger rikligt med frukt. Vid lusthuset står det flera krukor med minst sagt kraftiga agaphantus.



Humlen klänger sig fint upp på en installation 
som är gjord av armerings järn,. Farfar kallar den "Svmpen". I växthuset har vindruvsrankan det gott. Och alla barn och barnbarn får äta så mycket det vill.


Det är härligt med sommar.. Nu vill vi bara ha lite, lite mer sol. Kramar Petra





Inga kommentarer: