tisdag 26 augusti 2014

Kräftskiva och REA premiär!!!

Så här i slutet av Augusti är det säkert många som antingen ska ordna eller gå på Kräftskiva...i alla fall äta en massa underbart goda skaldjur. Hos oss vankas det kräftskivepremiär på lördag, så jag sitter och knåpar på dukningen...hoppas att vädret tilllåter att det blir ett utekalas...

Fast att jag egentligen inte gillar färgen rött speciellt mycket tycker jag att flodkräftor är fantastiskt fina, fast att jag gillar havskräftor bättre...får nog bli en mix av dem båda.

Har införskaffat gamla konserveringsburkar så dessa ska jag använda mig av, och så har jag även sparat massa barnmatsburkar, så dessa måste jag också hitta på nåt kul med. 

Ett tips är att ha massa ljus i dem, perfekt när man sitter ute och det börjar att blåsa, att servera dessert, soppa eller drink funkar också alldeles utmärkt. Kan lova att det blir uppskattat.

Här är några alternativ på dukningar...Får se vilken jag väljer.

Vilken väljer ni?



Tycker att denna känslan som dessa bilder förmedlar är helt ljuvlig, vindbitet trä, vitt porslin, klarglas och så fina röda kräftor. Tror att det blir kräftor i konserveringsburkarna, tyckte detta var så fint.




 Helt underbart att sitta ute och äta, spelar ingen roll vilken årstid det är. 



 Tror att denna bild får bli min inspiration till helgen...


Ni har väl inte missat att vår stora rea äntligen har startat...
Vill ni fynda och även träffa mig är ni hjärtligt välkomna till Hjärterum ikväll, vi har öppet till kl åtta.

Hoppas vi ses!
Kram Lina

Inga kommentarer: