söndag 4 augusti 2013

Renovering, inköp blandat med semester...

Gokväll alla goa bloggläsare...
Är det till att börja arbeta imorgon? Gott att komma tillbaks till vardagen och rutiner igen..
Själv längtar jag till hösten... det händer ju så mycket skoj framöver!...
 
Minns inte när jag blogga senast.. Men de har helt enkelt vart massa annat under sommaren..
Första sommaren någonsin som jag vart ledig så mycket.. De har vart gott
dessa bilder laddade jag upp för över en vecka sedan men mer än så blev det inte...
 
Hemma hos mig har det vart kaos denna sommar.. Har bytt de sista dörrarna och fönster mot nya..
Så nu hoppas vi det ska bli varmt och gott i vinter och att elräkningen sjunker...
Husen har målats.. All terrass har slipats. all vitmålad färg är ett minne blott.. Nu har vi gått över med Sioo.. hört så mycket gott om detta.. Ska bli så där vackert silver grått och helt underhållsfritt i 10 år typ.... passar mig perfekt!!
 
 
 
Även köket har åkt ut.. var en kund som var här och hämta rubbet.. och äntligen har jag fått mitt fina gamla virke i hela taket... ska visa så fort allt är klart..
i köket blir det Smeg för hela slanten och defenetivt inget traditionellt kök.. vem vet kanske framöver kommer använda mitt kök..=)
 
 
 
Nu är stugkänslan ett minne blott.. Nu när jag fått in stora fina fönster över allt.. tur jag bor på höjden för mig själv.. annars hade det allt blivit lite väl bra insyn...
Här i hallen har rutorna gjort sitt och ett vackert svart vitt marockanskt kakel väntar på att få ta plats...
 
 
Härom veckan var jag på Engelska tapet magasinet...
Fantastisk butik med service utöver det vanliga!! och det är det värt att åka 6 mil för att få...!!
nedan ser ni lite skymt av vad som skall in i mitt nya sovrum... vackraste designers Guild tyget ska få bli sängkapa och sänggavel... och blev tokkär i kohudstapeten...
 
 
 
Tapeten nedan kommer både in på väggarna i butiken till hösten samt i vår egen monter på Formex..Ingen kan väl ha missat att djurprint på allt är hetare än hetast just nu...
 
 
Många av tapeterna nedan är mina favoriter och sitter redan i butiken.. och gillar ni alla tyger och tapeter jag gjort på Barbershop så kan ni även handla dessa här hos Engelska tapetmagasinet.
 
 
Jag och några vänninor la in oss på Asia spa i Varberg en vecka.. Gudomligt!! ska göra ett inlägg om bara Asia spa om ni inte vart där... Iallfall överallt står det vackra fåtöljer med designers Guild tyg.. Så härifrån fick jag inspirationen till mitt kommande sovrum...
 
 
När jag ändå var i Göteborg så tog jag mig självklart till Pias Grönbergs Interiör.. extra kul var det att Pia själv jobba.. Pia har också fattat grejjen med att service är en otroligt viktig del..
Här frossar man i massa vackert.. och det skyltar alltid så läckert med Mateus.. så man blir ju grymt sugen på att köpa nya delar.. större delen av min samling kommer självklart från Grönbergs!!
 

 
Varenda lite sak är ompysslad med en stor dos av kärlek...
 
 
 
 
Självklart också Artelleriet...
Här gillar jag att handla.. för det är så mycket andra leverantörer som man själv inte har...
Beställde en gudomligt vacker lampa!! såg även att det tagit in fantastiska danska vitrinskåp.. som även vi beställT som kommer till Höstbutiken....
 
 
 
 
 
Sen hade jag fått tips om en liten mysig butik som jag helt missat innan.. helt ljuvlig och vilket mysigt namn!
 
Fantastisk innergård fylld med vackra möbler och blomster...
 
 
Extra kul var att de satsar på de lite udda växterna och inte de vanliga som de flesta blomsterbutik envisa med...
 
 
 
Blev ju så kär i krukorna.. hade ju velat ha katter men de fanns ännu inte framtagna...
 
 


Nu vankas det verkligen jobb jobb och åter jobb kan jag lova!! Oktober sovmorgon nästa som det ser ut nu... Denna vecka är det förberdelser för Formex.. hela fyra montrar ska Hjärterum skapa åt företag.. vi själva ska ställa ut.. så spännande... Alla inköp för höst och vinter ska göras.. sen stannar jag kvar i storstan efter denna vecka..Mer jobb första skobutiken ska stå klar till 23 augusti.. nummer två ska redan vara klar till löning i september.. Ytterligare en salong ska skapas men utanför Borås. plus en mängd uppdrag åt privatpersoner är uppbokade...  Härligt!! hoppas bara man kommer upp i tempo igen.. efter att lunkat fram nu några veckor... nu på torsdag är de dags för monter bygge i Jönköping åt Capri Collection.. grymta bra kommer det bli.. det har verkligen lyckats med höstens kollektion.. katalogerna vi gjorde i våras kan ni se ena på deras hemsida.. www.capricollection.se redan nu.. blev även denna kanon! Nu önskar jag er en skön söndag.. med ett löfte att ni nu framöver kommer få höra ifrån mig betydligt oftare!!

1 kommentar:

Vanilj med lite rött sa...

Åhh din altan ser helt underbar ut!!
Kommer bli spännande att få se resultatet av din renovering, ser lovande ut, gillar oxå djurmönster :)
Jag brukar oxå gå till samma butiker när jag är i Göteborg...he he he.
Då kanske vi ses på Formex, den brukar jag besöka, alltid lika kul!
Ha det bra och lycka till med alla uppdrag!

Kram Malin