onsdag 19 mars 2014

Tjejkväll...



God Kväll!!

Nu har jag fyllt uterummet med vår.......... videkissar, lökar och härlig magnolia. Repporten som var här idag fick många härliga vårbilder och inspiration till sitt reportage. 
Jag är i full gång med förberedelser inför den kommande "Tjejkväll på stan".
Torsdagen den 27 Mars kl 17-21 är det dax för vårens Tjejkväll.
Det är ett arrangemang av Ulricehamns cityförening. Där butiker, restauranger och kaféer har extra öppet  med  många fina erbjudanden.
I år skall jag och Eleonore www.louise-eleonore.se vara där och bjuda på mycket fina saker för öga och mun. Vi kommer oxå att ha överraskande bra erbjudande.
Alla är Varmt välkomna!! 
 Storgatan 4,  Ulricehamn.


Som florist får jag uppdrag varje vår/sommar att göra brudbuketter och bordsdekorationer.
 Som är en stor ära för mig.
 Trenderna inom detta går åt att göra stora brudbuketter med mer färg från små med lite 
färg.



Själv gillar jag det vilda inte allt för perfekta. Så för mig blir stora buketter något alldeles speciellt att få göra.
En annan trend är  "blomsmycken" på arm i stället för bukett, något jag bara har fått gjort i skolan så i vår hoppas jag på någon som vågar.... Att bära slöja och även blommor i håret är oxå på ingående.


Är du i bröllops tankar eller rent av reda skickat iväg inbjudningskorten och behöver hjälp, så lovar jag att förverkliga dina drömmar om brudbuketten.

Kram Petra 
  Vi syns på tjej kvällen...

Inga kommentarer: