fredag 21 december 2012


 Hej!
Hej alla läsare, efter en rejäl förskyldning/hosta är jag nu på benen igen, det känns underbart.
 I dag är sista dagen som mitt garage är öppet för den här gången, Det finns fortfarande några guldkorn kvar att ha till julklapp eller gåbortblomma. Så välkomna hit.
I lördags hade jag och mitt tjej-gäng vår traditionella julfest, så här delar jag med mig av dukningen, den passar både till nyår eller till jul.
Mitt år har präglats av rost  och blåa toner så det kändes självklart att använda sig av det. Det blev en känsla av orienten oxå. Härligt!


 Jag har använt mig av blå hyacinter och anemoner som är fantastiskt vackra.  Hyacinterna fick ligga lite huller om buller utan jord, någon satt i vas och anemonerna fick bli höjden. Det är viktigt att både ha höjd och något lågt. Anemoner finns i vitt, rött och en stark rosa färg. Jag rekommenderar dessa varmt till dukning.





Gamla plåtburkar passar perfekt till en hyacintplantering, Även här har jag blå. Det doftar underbart i köket.
Så lova mig till nästa år att prova rosa eller blå Hyacinter. Det är super fint.


 Jag vill nu önska alla läsare, kunder och kursdeltagare
  En riktigt mysig jul och ett gott nytt år!
Och även passa på att tacka Malinmarie för ett fantastiskt sång i Garaget det blev en makalös kväll och ett stort tack till alla som skänkte pengar till musikhjälpen.

Kramar Petra



1 kommentar:

Torparlycka sa...

Vilken härlig dukning! Tack för fin fin inspiration!
Kram
A