onsdag 9 januari 2013

Årets färg!


Hej alla läsare!!
Jag har precis kommit hem ifrån en veckas semester i Idre, vi firade in det nya året där med mycket skidåkning och härligt fjällliv.
När det nya året närmar sig  brukar jag alltid kolla in årets färg i från Pantone.
2013 års färg är emerald (smaragdgrön).
Grön är en av mina favorit färger, den gröna färgen sägs ge ett lugnt intryck och passar därför väldigt bra i sovrum.


Den här smaragdgröna vackra färgen påminner mig om påfågl,  och djur och natur trenden håller i sig. Så en påfågel i "rummet" är helrätt i år. Det blir en cool känsla med stil.

Förra året när jag var i Istanbull handlade jag en vacker matta, den är ju helrätt nu.Ler..



Härliga bilder som jag hittade på nätet.


 
  

Japp, jag gillar den skarp, det blir nog att fixa till hemmet på något sätt med denna underbara färg. I annat fall blir det att inhandla en smaragdgrön sommarklänning.

Kram Petra

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Vackert!!
Men grönt är inte min färg... Dras mer till pasteller;-)
Men den ser onekligen vacker ut i synnerhet i kombination med påfågeln..
Ha en bra dag!
/Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Jag gillar färgen skarpt och idag har jag en hänvisning till din blogg.
Jag såg även i dag i tidningen hus o hem att den färgen är årets färg.
Kram Anette

Hjärterum sa...

Gokväll tjejer tack för att ni tar er tid att skriva en rad... kan lova att det har köpts in massa fint i årets färg och nyanserna intill...=) en fin vecka till er ... kram