söndag 6 januari 2013

Sjukstuga & Kärlek till Smeg!!

Proossit..
Japp så har det låtit hela helgen!! Åkt på nån influensa med feber och förkylning..
Har jag inte tid med!! Så den ena kuren efter den andra har här i helgen intagits...
och framförallt vila....

Hoppas ni mår bättre denna söndagkväll...

Dagen har tillbringats i soffan.. Och det har ordnats med inventeringspapper.. Lusläst instruktionsboken till nya kameran, sökt inspiration till ett jobb.. Sammanställt de sista att göra inför montrarna jag ska göra i veckan i Jönköping samt veckan därpå på Formex...

Och idag bestämt mig, Nytt kök blir det!!
Har den senaste tiden fastnat för massa köksinspiration.. och när jag flyttade in i mitt lilla hus här intill Sandsjön för 3.5 års sedan. Så hade de ganska nyligen gjort köket nytt.. 
Men känner att jag aldrig gillat de.. och att jag använt kökets spis max 5 gånger sen inflyttning om det beror på att jag inte gillar köket eller brist på intresse, vet jag inte..
Men nu ska det bli nytt i April har jag bestämt.. och intresset kanske infinner sig....=)
Kärleken till Smeg har funnits så länge jag kan minnas..
så nu blir det Smeg!!





Ovan vackra kök har jag funnit på pinterest...

Finns ju i massa läckra färger... Men som ni flesta vet så är jag inte så mycket övers till färg..
så svart blir det!!



Ovan supersnygga diskmaskinen som man kan ha fristående blir det oxå..
har mätt och gjort lite ritningar här idag.. det blir ut med alla hyllor och skåp...
och kommer göra allt fristående...

Spisen ovan ä ju galet snygg.. men kommer jag våga använda gas?? kanske aldrig kommer användas då.. så lutar väl åt Smegs nedanstående med vanlig induktionshäll....
Har ingen koll alls på gas eller erfarenhet på detta..så får kolla upp detta innan jag gör mitt val..
Har ni bloggisar något bra råd inför mitt val ?


Gillar färgerna ovan.. dessa kommer mitt nya kök oxå få ha.....


Ja brädor i kökstaket får det bli!! för anar att när jag river ner alla kökskåp som sitter dikt an taket att det inte är samma tak där under.. Det brukar ju som sagt dra med sig lite saker när man börjar påbörja lite projekt...



Kommer helt välja bort de vanliga traditionella skåp och luckor.. och köra vintage bänkar och hyllor i stället.....

och som ovan lite roligare förvaringsdelar...


Tja mer än så har kroppen inte orkat med idag... och då jag har agendan överfull imorgon har jag bestämt att jag ska vakna pigg & kry..
Mina 5 sötnosar har sympati hängt i soffan med mig hela dagen oxå......=)
Så mysigt så....

Ha en go söndagkväll..och skulle ni sitta på någon fin köksbild som ni tror jag skulle gilla får ni gärna maila den till info@hjarterum.net...

Kram&Natti så länge....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Känslan var väldig skön på bilden med kabelvindan och tolix stolarna den tyckte jag om förutom att köksskåpen passa inte in men inredningen med tegelväggen och de ruffa möblerna var jätte snyggt kökinredningen skulle också varit lite ruffare med mer rostfritt
Själv har jag kört fast på ett grabbrum hemma men det lutar åt en cool fototapet Mmm Tåls att tänka på Kram h

Hjärterum sa...

gokväll =) kan bara hålla med dig!..=) har precis sammanställt lite inspiration till en kund till just ett killrum... vilken ålder.. kan ju göra ett blogginlägg om detta om det är rätt ålder.. så kanske du kan få nån ide eller inspiration...=) ha en fin söndagkväll.

Anonym sa...

Det vore jätte snällt och väldigt kul Min son är 6 år för 2 år sen fick han ett nytt rum men vi tog husets minsta sovrum och tyvärr är det rummet väldigt litet så nu har vi betämt oss rotera bland rummen vi ska ge vårt sovrum till honom och vi ska byta till ett mindre han kommer få ett jätte stort rum där han kommer få plats med soffa fåtölj säng skrivbord förra gången fick han ett rum med vit panelvägg och en stjärntapet och kuddar från lexington och lakarn i jeans denna gången vill jag ha lite coolare och ruffare ser i fram emot tips och inspiraion. Krya på Dig!!!

Anonym sa...

Bra smak som alltid... Jag skulle ox välja svart idag om jag skulle byta vitvaror.. Kram.. hoppas det är inspirations bilder på ett tonårs rum till kille. tänkte lite cool industri ....

Helena sa...

Jatte fina ideer och vilka underbara katter du har!!! Jag bor i England och gas ar har mycket vanligt i kok och som varme till huset. Man ar ju lite radd forst med att anvanda det, tanker pa hemska saker, men fy vad bra det ar. Spisen varmer upp snabbt och vatten kokar hur snabbt som helst. Om du anvander jarn kastruller och sa ar det annu battre! Vi har gas spis och el ugn, och nufortiden ar gas spisar valdigt bra nar man tanker pa risker osv.

Hjärterum sa...

Gokväll tjejer tack för att ni tar er tid att skriva en rad till oss! och tack för er fian ord och tips.. får lägga in lite tips till killrum här i veckan då!... kram så länge