tisdag 21 januari 2014

Posters...

Tycker ni att det är svårt att fylla väggarna hemma? De kanske gapar tomma...Själv är jag inte mycket för tavlor eller konst...vill verkligen gilla det jag hänger upp...annars är det bättre att det är tomt...

Svartvita fotografier, eller i färg tycker jag känns väldigt personligt. Då kan man många gånger om drömma sig bort och minnas just det lilla ögonblicket...det svåra är att altid ha med kameran och fånga de bästa tillfällena...det har jag fått bekänna( med en 6 månaders Ellie som är väldigt svår att fånga på bild) i alla fall med de bästa minerna och skratten...

Posters är poppis nu och väldigt enkelt att placera, både med ram eller bara hänga upp med klips. De underbara posters från vanilla fly gillar jag skarpt. Nu har de även kommit med lite nytt inför våren -14,  de har nya bakgrundsfärger och det är guld o koppar.

Jag håller just nu på att samla på mig massor av material till vår kommande tavelvägg vid trappan, där ska vara gamla ramar som jag målat svarta, nya enkla svarta raka ramar med fina svartvita foton i, hattar i alla modeller, några djurhuvud i koppar och guld och självklart några nya motiv från Vanilla fly...m.m. det roliga med ett tavelcollage att det blir aldrig färdigt , man kan bygga på det i oändlighet och byta ut både foton och saker efter tycke och smak.

Här är lite inspirationsbilder på just dessa posters från Vanilla fly!












det som jag tycker är viktigast när man hänger tavlor är att försöka gå efter någon linje,
 antingen ytterkant/nederkant eller överkant, annars kan det lätt bli rörigt. 

Men om ni ser bilden ovan finns där inte många raka linje, där har de jobbat två och två och satt dem centrerat, i och med att alla dessa tavlor är svart/vita och i samma familj, upplevs den ändå inte så rörig.

Är ni sugna på de nya motiven och färgerna på posters/tags eller korten så dyker de snart in i både butiken och på webbshopen...

Ha en fortsatt härlig tisdagskväll!
Kram Lina

Inga kommentarer: