torsdag 14 oktober 2010

Igårkväll köpte jag hem Toves magasin och till min förvåning var de bilder med från mitt hem..
Kändes lite konstigt men kul.... Men de var bara 2 bilder av vad som komma skall i nästa nummer...
Så 9 november får ni hålla utkick i butikshyllorna... Även fast jag redan läst reportaget och sett alla bilderna ska de bli spännande att se det i magasinet...




I detta nummer är det ett hemma hos reportage hos en tjej, som ljust skriver att hennes hem är ständigt under förändring.. vi som älskar inredning.. vi finner hela tiden nya favorit saker.. Möblen nedan är ljust en sådan möbel.. kärlek vid första ögonkastet.. den skulle bara hem.. Trots att den igentligen inte fick plats någonstans och att det innebär att två kära ting fick ryka för att få plats..... så ja lite inknödd är den allt.. men va gör det...=)
Och insåg ännu mer när jag såg bilderna de valt ut till reportaget, som de var här och fotade förra julen.. att det redan har förändrats en hel del...
En hel del saker har fått ge vika för att göra plats för nya ögonstenar som man inte kan tänka sig att vara utan.... Men måste erkänna att jag har blivit mycket bättre..då man får stort utlopp för förändring i butikerna...

Idag tog jag mig en välförtjänt ledig dag.. Så det har varit pyssel i trädgården hela dagen..
Alla olivträd får åka på vinterförvaring, klippt gräsmatta för sista gången.. krattat löv.. skurat alla krukor..
Tja enda nackdelen med våra säsonger höst och vinter.. är att man inte kan ha kvar allt ute... men samtidigt tror jag inte vi skulle uppskatta vår och sommar lika högt om vi inte hade höst och vinter...

För visst är hösten så mysig! få krypa upp i soffan med massa tända ljus överallt.. tända i brasan.. plädar.. fårskinn.. och för att inte prata om alla vackra saker vi kan dekorera med denna årstid.. höstlöv, pumpor, kastanjer mm.

Och är det höst innebär det att det inte är långt till Jul....=) som nog ännu mer är förknippad med mys... hos oss på hjärterum är det bara fyra veckor kvar till vår Julpremiär... skriv upp 15/11 kl 18.00 då bjuder vi på julpremiär med glögg och tilltugg och fina erbjudanen.. och förhoppningsvis en massa julinspiration till er kunder....




Ikväll blir det premiär för min gamla husqvarna som höll mig varm hela förra vargavintern...

Och för er som ännu inte upptäckt våra fantastiska kyrkljus.. hoppas jag ni ger dem en chans till jul..ni kommer inte bli besvikna!!
De brinner så vackert och länge.. nedan ser ni det vackra mönstret som blir...
4ton kyrkljus står redo på vår julpremiär... finns i fler storlekar... (psst endast denna kväll kommer vi ha fint erbjudande på ljust dessa ljus så skriv nu upp den 15/11 kl 18.00 =)



Nu önskar jag er alla där ute en allelles ljuvlig höstkväll.. så hoppas jag att jag får se er i butiken i helgen... kramiz...

Inga kommentarer: