fredag 13 juli 2012

Lite fredagspics från Butiken...



Fredags eftermiddag i butiken.. och jag hinner blogga har nog aldrig hänt innan... det är så lugnt på stan... semestertider, vädret ä inte och leka med... och de ä fredagen den 13:e  några skrockfulla kanske har valt att stanna hemma... =)

Men jag har iallafall hunnit fota mycket av alla nyheter i Garderoben.. tänkte visa er här i morgon... och när jag ändå hade kameran framme tryckte jag av några pics från butiken..som ni får hålla tillgodo med denna regniga fredag...



Nu är tjejerna inne på sin 3:e semestervecka och jag skulle bara haft en vecka kvar att jobba.. Sen skulle det vart min tur att få 3 härliga lediga veckor... Men så damp det ner ett mail häromdagen om ett ja tack på en offert!! Så nu blir det att första semesterveckan åka ner till Danmark för bygga monter åt ett Boråsföretag på Formlandsmässan.. Danmarks svar på vår Formexmässa... Ska bli riktigt skoj...!!


Ja så va det ju då två veckor kvar.. Men de rök också.. för nu ska det öppnas en ny krog här I Borås i månadskiftet augustit/september.. Och där har jag fått uppdraget att stå för inredningen! så gissa om hjärnan har gått på högvarv senaste veckan.. tankar, ideer, inspiration mm
Helt galet skoj... Ikväll ska jag presentera mina moodbords med tema och inspiration för inredning och koncept för ägaren...  så håll tummarna för mig att det gillar mina ideer...=)

Ja vem behöver semester när man får så här roliga uppdrag!!


Som om detta inte skulle räcka för huvudet att tänka på, fick jag igår besök i butiken..  med en förfrågan om att de vill anlita mig för ett uppdrag på heltid året ut.... Så här nu kan jag bara säga A och får lov att återkomma med B men ibland önskar man verkligen att man skulle kunna klona sig... för det är ett rikgtigt fint erbjudanden som även höjde självförtroendet av att bara få frågan att det ljust vill ha mig... 
Tycker ju redan att jag utnyttjar dygnets timmar väldigt bra... men om jag gör det än bättre så kanske jag kan få ihop allt.... =)



 


Denna supersnygga topp kom igår i två färger... och många med mig fick med sig den hem i en Hjärterums påse igår...









Lite citat på våra golv.. av vår Stinis...



Den här snygga lampan fick precis i denna stund en nya ägare.. grymt snygg!!



Åh är så glad att jag valde ta in Culture! så kul att skylta med kläder inredning & blommor om vartannat.....



Igår anlände en snygg skön scarf i viscose 249kr



Culture är grymt duktiga med fina detaljer på deras plagg!!



Våra plåtstolar är så poppis.. hade en glad mamma & dotter som plockade nu upp 6st till deras matbord hemma....
Vi har 6 olika modeller i färgerna i vitt, svart, zink, koppar, galvad.. från 995kr-1695kr
vi har stor lager..så dessa kan vi leverera omgående...





Som alltid finns det färdiga gå bort gåvor.. här idag har jag gjort en gåva med supergod olivolja, färsk basilika samt pasta med basilika smak... komplett 198kr!!
Sen hoppas jag ni vet att vi även gör efter era önskemål.....



Nu börjar det allt trilla in lite mer kunder..så nu återgår jag till butiken... och önskar er en riktigt härlig helg...

kram Ann-louise

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej det är så länge sen jag var i borås och på besök i butiken ser att det är dax, så galet kul för dig att du får många förfrågningar det är bra betyg för hur duktig du är jag hoppas det sist nämda är för tv det skulle vara så kul att se dig ta dig an ett hus i ett inredningprogram i tv typ bygglov eller allra helst att du inreder en lagerlokal till en bostad. Go for it tjejen kram helene

Hjärterum sa...

Hej Helene tack för din fina kommentar.. =) ja lovar dig hade de vart ett sådant projekt, hade jag inte tvekat en sekund.. utan tackat ja omelebums...=) de hade väl bara vart drömmen...=) hoppas du får tillfälle att komma förbi och hälsa på.. ha en fin helg kram Ann-louise