lördag 6 mars 2010

Hej på ER...

Då var man tillbaks hemma i kalla Sverige, efter den årliga lång resan som i år gick till Brasilien, Har haft det alldeles underbart med mina vänninor, vi har fått njuta av 40graders värme, sol, fantastiska miljöer,karnevalen i rio, möte med härliga människor & konsert tokig som jag är fick jag uppleva en på Rios gigantiska arenor.. Så är jag utvilad och fylld med energi.. och vill bara sätta igång med massa projekt med butikerna och planerar för fullt för vårt deltagande i hem & trädgårsmässan...

Som ni säkert vet så befinner ju sig ett av de sju underverken i Rio, jesustatyn så den besökte vi både tills fots, men även via helikopter då detta var ett mkt billigt sätt att få se hela rio från luften, så mäktigt!!


Ibakgrunden kan ni även skymta sockertoppen som vi också besteg, som är ytterligare ett av Rios måste att besöka om man är där...




Rio är också kända för sina gigantiska stränder Copacabana & Ipanema...




En av anledningarna att resan i år lades i februari, var att den stora karnevalen hölls då...
En mkt speciell tillställning, hela Rio stänger sina butiker stänger av gator för trafik, och dygnet runt i dagarna fem festar och dansar de samba längst gatorna.. Läckert har aldrig nånsin skådat så många människor samtidigt... En upplevelse!!

Efter två hektiska veckor i staden Rio med alla dessa intryck och höga tempo, begav vi oss till Buzios, Brasilens svar på Saint trope... en underbart litet paradis.. med mysiga små stränder och helt juvliga butiker & resturanger längst havskanten.... Kan jag varmt rekommendera!!
Ytterligare ett måste om man är i Rio, är att besöka deras över 200 gamla botaniska trädgård.. fylld med minst ett exemplar av alla träd,växter blommor som man kan finna i Brasilien... bla en orkide samling på över 200 sorter... hittade tyvärr inte bilderna på dessa har blivit över 700foton under veckorna..

Dessa blev jag mest imponerad av, nån slags näckrosblad... så läckra ville jag bara ha här hemma och gära fina arrangemang av...


Sen självklart när man är iväg söker man ideer och inspiration hem till butikerna, men på den fronten har Brasilien inte så mkt att erbjuda tyvärr.. fann endast 3 saker under dessa veckor som jag skulle vilja ha... dessa gamla zinklådor.. då jag är helt skogstokig i zink...

Dessa urläckra fläcktar fastna jag för....


Och sist industrilampor som hängde i taket upp till Linbanorna till Sockertoppen...
Jag är ledsen men mer fanns det inte att inspirera er med när de gällde inredningsbiten..=)



Nu var det tredje året vi tjejer gjort en långresa till nytt spännande land.. och dessa resor innebär så otroligt mkt nytt, nya härliga möten med människor från hela världen över, nya erfarenheter & intryck.. Och när man kommer hem så är man helt uppspelt för att de har vart så intensivt & hänt så otroligt mkt under ett par veckor... Så inbillar man sig att de ska ha hänt lika mkt hemma.. Men tjejerna på jobbet första ord åh är du redan hemma kändes som igår du åkte....=))

Man vill verkligen bara dela med sig av allt men de går inte riktigt... Så är det något jag rekommenderar så ta Er ut och res och se var vår värld har att erbjuda om ni har möjlighet för det är helt underbart!!! så nästa års långa resa är redan inplanerad & vi längtar sååå...
Men först har vi en härlig vår & sommar att se fram emot...
Sist men inte minst vill jag tacka Mina otroliga tjejer som tar hand om mina butiker som de vore deras egna .. Tack vare dem har jag möjligheten att se mig runt i världen..
Så största Kramen till Er och en extra Stor till min Lina som får dra tyngsta lasset Du är enanstående!!!
Som sagt fylld med energi så lovar mkt uppdateringar här framöver... ha en skön helg kära läsare....

Inga kommentarer: