onsdag 19 januari 2011

vilken dag fylld men INSPIRATION!!... hela förmiddagen träffade vi leverantörer till vår nya butik.. och efter lunch blev det bland annat besök hos Per som har Knut & Svea... vilken butik!! älskar allt... följer även hans blogg. intressant roligt och mycket välskrivet... Men gav han lite påbackning att han inte vart så flitig de senaste... Men han sakna inspiration för tillfället... men väl värt ett besök både hans blogg & butik...
Per en go glad grabb och otroligt generös med tips och råd av vart han finner sina godbitar..
Tusen tack Per för dina tips!! otroligt tacksam för alla dessa...














kärlek!! va det när jag såg denna gamla bakform av gjutgärn och jag skojjar inte den va sååå tung förstår hur man kunnat använda den.... men kommer pryda mitt kök framöver....

Mycket antika saker.. och fyllt med saker från Olsen & jensen..


titta på tapeten så fin!!
visst ä den blåa bakformen galet läcker den fick åka mä i påsen oxå!!!
sen blev det även ett besök på mysiga Koffert.. mycket mysig inredning och mängder av saker till de ljuvliga små liven....

massa små hus i form av slott, snickareboa mm favoributiken för de små här i stockholm kan jag tänka...
Oddbirds lampor av farmors gamla kaffeservis....


sen absoluta favoritbutiken när det gäller kläder Matilhde finns två st uppe på allt.. den ena ligger nedanför Nk och den är på 2 plan med mängder av fina klädesmärken varvat med inredningsprylar och möbler.. gillar konseptet!!
syns inte så bra på bild men klänningen nedan... åh vad jag vill ha den bara för att hänga vackert i sovrummet... men prislappen ä 11 000kr... hm får helt enkelt njuta av den på bild bara...





läckra lampor, lampfot endast 5995kr och lampskärm 995kr... ;) undra o det ä äkta guld i tro..




ett litet besök på Odd mollys egna butik ligger brevid koffert.. mycket fin lokal.. fylld nu med höstens nyheter...

spana in vilket läckert kakel de hade på en av väggarna..!
detta vackra bord går loss på 99 000kr på NK... men vilket hantverk..!! gillar inte benen men bordskivan va otroligt vacker!!!... men vem tusan har råd med 100 000 papp för ett bord.. jisses va mycket annat man kan köpa för det....

va ju oxå nyfiken på att spana in om det stämde med priset de tar för deras gamla Tolix 6400kr
fick bla informationen av en kund som bor här som kom ner till oss och köpte för 3395kr... =)

urläcker strippad fåtölj 11 000kr... hm hade gjort sig bra vart som helst hemma hos mig...=)
ja vänner det var lite av vad jag sett idag.. håll tillgodo.. nu ska jag snart nana så jag ä pigg till formex imorgon då jag ska sprinag till Olsen & jensens monter för försöka få godbitarna...=)
kram så länge...

3 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Förstår att du köpte dessa formar! Helt underbara. Den blå emaljen är väldigt vanlig i Danmark. Googlade och fann bloggen så man får tacka för tipset. En blogg för mig som är tossig i gamla ting!
Kram Pia

Sofia sa...

Heej, kan man köpa lösa tolix stolar hos er, vad kostar de i så fall?:) ÄLSKAR ER BUTIK!!

Hjärterum sa...

Godeftermiddag.. =)
va kul att du oxå gillade Knut & Svea men när man läser hans välskrivna blogg.. vill man ju nästan lägga ner sin egen..=) text har aldrig varit min starka sida så jag får kompensera detta med mer bilder...=)

sofia åh vad kul att du gillar vår butik..=)vi har vintage tolix i färgerna vitt, rött, gult, grönt, blått,ljusblå, offwhite, bruna/rost samt beigha med numrering från 2995kr/st söker du det nyproducerade från Tolix så är det Bettys på trandared som är återförsäljare för dessa...
ha en go kväll mvh ann-louise