måndag 16 april 2012

BröllopsModboard, BORDSdukningar, brudbuketter.TÅRTOR,


Hemma efter en rikgtigt bra dag i butiken. Måndagar brukar vara lugna, men en rikgtigt bra måndag med många glada kunder och Garderoben har vart riktigt poppis idag! härligt!

Idag börjar jag med modboards! älskar modboards klarar mig inte utan dem..oavsett om det är projekt för butiken, hemmet, uppdrag åt kunder mm... så börjas de alltid med söka inspiration och finna bilder på ens ideer.. och samla alla dessa på en modboard.. då blir det så mycket enklare att planera, göra inköp och få ett slutresultat som känns genomtänkt..


Man kan göra en så enkel som ovan.. Då har man bestämt sig för dessa färger.. och då kan man ha med sig den vart man än är.. och oavsett om man ska välja blommor, färgark till inbjudningskort. dukar. ljuslyktor mm så håller man sig till dessa färger..
Detta sätt kanske inte passar alla, men en annan som är otroligt noga med att allt ska "lira" och passa ihop och att man ska se att det är genomtänkt... Medans någon annan kan tycka att det är alldeles för snällt.. och bara skulle vilja slänga in exempelvis, en sak rakt upp och ner som är röd...
Oj oj det  skulle jag inte fixa...=) isåfall får man addera rött till modboarden och finna fler röda ting.. så att det går igen.... Hoppas ni är med på vad jag menar...


För har man bestämt sig för att ha ett bröllop som går i mintgrönt... ja då är det klart att bröllopsbilen måste gå i mintgrönt..  ;)


Vilket härligt tema dessa par valt! varför inte!
Bara fantasin som sätter stop. gå på magkänsla och något som känns ljust Er...


En vacker kyrka i all ära.. men utomhus i vår vackra natur tycker jag är minst ett lika vackert alternativ...


Visst är många av dagens och gårdagens bilder inga 60 000kr bröllop.. Men ljust att ha förmågan att se ideer, få inspiration till att göra en egen variant av det efter egen budget.. Och det brukar funka alldelses utmärkt om man bara är ute i god tid, bra på att planera och villig på att lägga mycket av sin egen tid...


Många bokar någon idrottslokal för festen.. och vi alla vet att dessa brukar inte vara så fagra...
och oftast kvittar det hur mycket pengar och rekvisita man lägger så får man oftast aldrig känslan av den där heleheten jag pratar om... skogen, trädgård,  en gammal lada.. menar jag att man får så mycket gratis.. och man behöver inte riktigt investera i så mycket blommor & inredning..



Man behöver ju inta köpa allt, utan kan man bara tänka sig att ta sig tid.. att kanske gå på auktioner.. för att köpa billiga lakan och dukar, eller glas..blanda massa olika sorter... hur fint är det inte att duka med vita broderade gamla lakan... låna släktingarnas kristallkroner och häng upp i ladan...
eller åka runt hos vänner och släkt.. låna ljusstakar..lyktor mm
personligt!


Förra året fick jag förtorendet att vara med och planera ett rikgtigt stort bröllop.. tema valdes, det blev orkidde bröllop.  Modboards gjordes.. tänkte visa bilder på fredag på sådant jag gjort...


Läcker dukning.. men om detta är kartell stolar.. så landar inte detta bröllop på 60 000kr heller...=)
men på auktion lyckas man för det mesta ropa hem stolar för 50 lappen.. visst tar lite tid att måla men sen kan man ju sälja dem på blocket..=)

Brudbuketter blir det massvis av på onsdag då Petra bloggar.. men tar med några här ikväll som faller mig i smaken...



Om temat går i blått så är det ju vackert att ge sina brudtärnor var sin personlig bukett som nedan..


Visst är klänningen fantastiskt vacker nedan..


Kan ju tycka att en brudklänning inte måste vara vit! precis som om jag skulle ha ett bröllop skulle önska att alla kom klädda i vitt...=) temat för mitt kan ni säkert lista ut.. strandbröllop, enkelt och allt går i vitt & grönt... och FEST!


Ja kan lova att jag iallafalla nu blev sugen på tårta när jag ladda upp alla dessa läckerheter..
Gillar buffebordet.. lite av varje och alltid något som passar alla...=)

riktiga konstverk..

ja är temat blått och grönt.. ja frågar ni mig... så måste ju tårtan oxå gå i dessa färger..

Hur läcker är inte denna..helt vit och när man skär i den förväntar man sig nog inte denna härliga röda fyllning..


Tips på bordsplacering, meny, inbjudan mm får ni mer på Torsdag av Stina...
Här har man tagit ett gammalt fönster och satt griffel i... så alla lätt kan se vart man ska sitta...


Borden ovan tyckte jag bara var hur härliga som helst.. mitt ute i skogen... ser ut som de är belysta under.. kan tänka mig hur fint detta blir fram i skymmningen...


Glöm inte belysning.. jag lovar det blir helt galet fantastiskt vacker på kvällen.. med alla vackra ljuskällor...

Ja detta är mitt måndagsbidrag i vårt bröllopstema alla vackra bilder kommer ifrån pinterest... hoppas ni fick inspiration och ideer...
skrivs på fredag igen.. hoppas vi ses i butiken innan dess!!
Imorgon blir det Lina som bjuder på sina bröllops ideer & inspiration...

Må så gott...  Kram Ann-louise

5 kommentarer:

Anonym sa...

ojdå, hoppsan ni glömde visst att ange källorna till alla dessa vackra bilder. Ytterst oprofessionellt ! Ellen

Therése S sa...

Nästan så jag skulle vilja gifta mig nu, bara för att få ha det så fint =)

Hjärterum sa...

ja visst blir man sugen Tess! Ellen i slutet av inlägget står det att alla bilder kommer från pinterest. mvh Ann-louise

Charlotte sa...

Jag skulle vilja veta var spetsklänningen (alt bilden) kommer ifrån med tjejen som har öppen rygg?
Den var så fantastiskt vacker!

Hjärterum sa...

gokväll Charlotte tyvärr har jag ingen aning vart du kan finna klänningen.. jag själv har funnit bilden på pinterest..titta in där så kanske du finner den och kan söka var den kommer ifrån... =)