söndag 13 maj 2012

Ännu en intensiv härlig vecka!!!

Ännu en intensiv vecka ä till ända!...

även denna vecka började med trevligt stylist jobb åt ett klädföretag.. och även denna vecka med flera olika teman.. visar lite skymtar från en av dagarna... kan ni ana temat?...=)


Utomhus vid en sjö höll vi hus en av dagarna.. inte så tokig arbetsmiljö....=)




Trots stora lager med massa stilar.. så har man inte allt.. kvällen innan önskades det en västernsadel... tur man har vänner som rider.. va bara att ge sig ut på kvällskvisten och styra upp önskad rekvisita....
tusen tack för lånet!...=)



I onsdags var det för dåligt väder för fotning.. så då begav jag och Vinci grabbarna oss till smögen för att kolla på bygget... som skulle stå klart.. till midsommar... men på plats så meddelades det att 1 juni.. va det premiär... och som ni ser på bilderna så är det inte ens botten platta gjuten...=) så ni förstår det blir bråda dagar.....

vilket fall så planera vi allt från avlopp till el till storlek på baren mm...
som ni ser finns det en hel del fina materila att jobba med... fina takbalkar.. och fina stenväggar.. dessa kommer allt få vara kvar.....

Denna delen blir den tredje i lokalen.. denna del ska vända sig till en lite äldre målgrupp... grabbarna önskar sig här mörkt och murrigt & gediget.. ska bara serveras brunsprit.. coktail gästerna får gå till de andra två barerna....

ja så nu går hjärnan på högvarv planerar möbler, inredning, färger, material....


Och när vi väl på plats så tittade vi över de redan befintliga två "delarna" och kom fram till att stilen var ganska spretig och man lite tagit vad man haver... så nu ska även dessa få sig ett ansiktslyft till den 1 juni... här fick jag redan på plats en glasklar ide.. så här har jag redan hunnit beställa alla möbler och inrednings detaljer...

ja så det blir mer trevlig arbetsmiljö framöver... Smögen!!


I fredags & lördags va det åter dax att vara i min kära butik... kan inte tänka mig ett bättre arbete.. ute på kreativa jobb blandat med butiken och få finnas till för alla goa kunder....



I fredags kom dessa snygga t-shirtar i läckra färger från Culture.. 399kr
den gröna åkte med hem till min garderob...=)



Även 3st supersnygga scarfs till fantastiska priset 139kr!!...





Denna härliga söndag var det åter dax att springa över terassgolvet för en andra gång...


Sen har allt som stått ute i vinter skrubbas och diskats för att vara redo för en ny grill säsong....


Mitt sovrum ska få sig en makeover... så började idag med att måla tak, väggar och golv åter vita...
efter bott här nu i 3 år och en massa ljus tända hade väggar och tak hunnit bli allt annat än vita...
men ska villigt erkänna har inte riktigt klart en ny stil för sovrummet.. får allt grunna på det nån dag..... lovar så klart att visa vad jag kommer fram till....



Denna fina soffa & fåtölj finns inte längre... släpper man in 5 gangster så ja det bidde inte så mycket kvar... så det blir en sväng till Artwood på onsdag... tror det blir skinn soffa den här gången... den kan de gå loss på så kommer de bli så där härligt vintage stil på den....=)

längst bort i hörnan ser ni en ful luftvärmepump... den gick min far loss på idag och ligger nu i soperna... är det nån som set en luftvärmepump som nån estet har vart inblandad i att tillverka... jag har då bara sett sådana som är tillverkade av enbart funktionellt syfte....

Iallfall min far fick idag reda på att jag gärna ser att han snickrar upp gammalt spillvirke på denna vägg... senast onsdag...=) Sen råka jag finna två väggar till som skulle göra sig utomordentligt bra med gammal fin plåt.... Även dessa önskades klara till onsdag....=)
Lite suck och stön bidde det allt... Min far ä allt en obotlig pessimist.. enligt honom realist..
Jag är då den obotlige optimisten.. så gissa om vi har våra duster.. Och som jag brukar säga... vi har säkert fel och rätt lika många gånger.. men jag har ju det så mycket roligare under tiden som optimist... eller va säger ni.....=)
Men jag vet att det kommer sitta fin trävägg och fina plåt väggar på onsdag... det ska bara grymtas lite först... men som oftast så fixar pappsen de mesta.....=)

 

Ja i kommande vecka blir det allt massa fix och trix hemma.. för att på torsdag då det är röd dag... komma till det roliga... när väl allt grundarbete är gjort.. plantera och möblera... för att va helt redo för en härlig sommar med massa mys och grill...


Ytterligare en rolig sak har hänt i veckan.. jag har fått det fina förtroendet och äran att bli invald i styrelsen Mitt i Borås.. Så nu ska jag allt göra allt för att kómma med bra och kreativa ideer för att göra vårt fina Borås bättre...=) på tisdag blir det första årsmötet med alla övriga i styrelsen.. ska bli mycket spännande att se vad detta kan leda till....


Har nästan glömt att vi även hunnit göra en lägenhet för försäljning i veckan... kommer ut på hemnet på tisdag.. en 3.a på norrmalm för er som letar efter detta..... Va även på en konsultation här i går i Dalsjöfors... ett helt fantastiskt vackert hus vi ska iordningställa det sista fixet inför fotning.. kommer ut på hemnet om ca 14 dagar för er som söker vackert lantligt hus i Dalsjöfors....

Härligt långa arbetsdagar har det vart.. men som nått citat säger,  finn något som du älskar så behöver du aldrig mer jobba en dag... och ja så känner jag det... hoppas ni alla fina bloggläsare oxå diggar ert jobb... det blir ju så mycket roligare då om man har den fömånen.. och kan lova att jag ä grymt tacksam för det!!....


Nu blir det allt lite bus med gangstrarna så att de blir utröttade... så en annan får en god natt sömn.....=)

En skön kommande vecka önskar jag Er...

kram Ann-louise

4 kommentarer:

Anonym sa...

allt du gör blir kanon bra...väntar med spänning / kram elisabeth

Anonym sa...

Hej
Oj vad snyggt! Tar du in fällarna när det regnar som ligger på altanen? Hur gör du med de andra sakerna? Tar du in dessa?
Fin blogg!

Ulrika

Hjärterum sa...

Gokväll Ulrika... tack vad roligt att du gillar! allt som är under tak låter jag vara ute.. men textil utan tak tar jag in på natten... =) gokväll så länge...

Hjärterum sa...

Tack snällaste Elisabeth vad glad jag blir.. bilder kommer på hur det har blivit... jag lovar...=) ha de gott så länge mvh Ann-louise