fredag 17 augusti 2012

Capri Collection..


God Fredagkväll..
Tittar in en sväng här denna fredagkväll och önskar er en härlig helg...
och visar lite bilder på mina jobb för Capri collection.. 3 höst/jul kataloger och nu deras monter här på formex som vi gjorde i Onsdags...
Capri collection är ett Borås företag och säljer kläder & accessoarer och ägs av Anna Högfeldt
våra vägar möttes när de hyrde mitt hus för att göra deras vårkataloger.. ni finner bilderna därifrån på deras hemsida... www.capricollection.com




Framsidan på de 3 kataloger vi gjort...


Några av de teman jag stylat och införskaffat all rekvisita till..






blir ni nyfikan på mer sidor ur katalogerna samt deras sortiment så tror jag nog att dessa nyheter snart uppdateras på deras hemsida....


tanken med montern i Danmark, nu på formex och nästa vecka i Norge.. är att den skulle andas samma känsla som katalogerna.. så en del av all den rekvisita vi använt ses åter i montern samt temanen...













Superkul att vå äran att gjort detta.. än roligare att e redan bokat mig i höst för att göra deras kommande vårkataloger.....

Nu har mässan vart i två dagar, två dagar kvar... en hel del nyheter.. och mycket tidigare sortiment och leverantörer har bytts ut då jag inte tycker de längre  levererar, samt att vi inte längre är ensamma om sortimentet & leverantörer i stan.. och alltid roligt med förnying och förändring!! Man måste hänga med i tiden.. sen att jag själv radikalt de senaste ändrat stil/smak..påverkar ju en hel del...=)
Både på gott och ont....=)
Men hoppas att ni flesta ska gilla vad hösten och julen kommer erbjuda hos oss på Hjärterum...
imorgonkväll (om jag orkar =) kommer jag visa lite smakprov på nyheter och inspiration från mässan..
Nu drar jag & Lina in till sorstaden för lite premiär på snabba casch 2

KRAM så länge...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ni har varit väldigt tidiga på olika trender det råa industriella vad ni ledande med tycker det ska bli väldigt spännande med nya leverantörer alla butiksägare vill ju känna att de har något unikt just nu spretar inredningarna åt lite olika håll och inte som de senaste åren bara shabby chic franskt/ danskt över allt det tycker jag är kanon och välkommnar allt nytt. Själv håller jag på att ändra stil hemma har fått dille på mer klassiskt, stilrent och smakfullt, amerikansk kollonialstil, New England med det menar jag brutet vitt,vitt i olika nyanser mörka bord blandat med ljusa soffor lite korg lite svart lite drivved något från lexington, det blev ett långt inlägg men jag är en inredningsnörd ut i fingerspetsarna och har varit det sen jag var liten kram h

Anonym sa...

På tal om att vara ledande Linas pinnlampa näms i Hus och hem på nätet med beskrivning om hur man gör den, kul!! kram h

Hjärterum sa...

hej Helene ja visst välkomnar vi allt nytt.. har själv älskat den vita lantliga stilen.. men sen ett år tillbaka står det en nästan upp i halsen.. blev liksom för mycket överallt.. nu finner man till och med stilen och sakerna i mathandlen.. men de är alltid riskkabelt att förndra totalt.. som vi gjort några gånger under dessa 10 år.. många som vill ha saker som det alltid varit... stiken du beskriver är ju bara så läcker.. förstår precis vad du menar... kul med vår lamoa som Lina gjorde.. har allt sett den lite här och där.. kul att man kan inspirera!! =) ha de gott så länge,,,