tisdag 7 augusti 2012

Direkt från Formland... och Monterbygge...

Ja kl 04.00 ringde klockan imorse.. Lite trött va man.. Men då de vankades roligheter..
Så hoppade man upp.. De andra 5 familjemedlemmarna såg lite fundersamma ut och undrade vad som var på G...
Och kl 05.00 stod jag i skogen och kapa granar (självklart har jag fått tillstånd från markägarn!)
Men om nån hade sett mig hade de nog undrat om allt stod rätt till... =)
Full fart mot Göteborg..sen färja 2 timmar, sen 2,5 timma på Danmarks vägar..Sen var jag äntligen framme i Herning... och Formlands mässan...
Denna gång helt själv... Man har ju blivit lite bortskämd de senaste åren med alltid ha med hantverkare med på alla projekt.. Men inte idag.. Så de var bara att hugga i monter väggar.. skruva upp korrigerad plåt.. skruva upp hyllor... Och de gick alldelles fin fint! Stora tunga skänken va lite knivig och få ur bilen allelles själv.. Men jag ä ingen som ger upp i första taget..så man löste det med..
"kan själv så att säga" =)



I våras så har jag bloggat om ett av fotojobben jag haft i vår.. med olika teman.. Det var för ett Borås företag som heter Capri Collection... I dagarna kom en alldeles rykande färsk höstkatalog... och oj vad fin den va!!! lovar att visa i er framöver..
I alla fall.. de är för Capri Collection som jag nu gör monter för här nere i Herning.. och tanken är att montern ska andas samma känsla som katalogen... så en del av all den rekvisita vi använt av oss vid fotning... finns nu med i montern för igenkänning....



Jag ä ju mindre bra på att visa upp bilder på alla uppdrag jag gör, alla kan jag och får jag inte visa, men de som jag kan... väljer man oftast bort.. för att just fota projekten kommer i sista hand.. och ni vet allt blir ju alltid klart i sista sekund.. oftast sen sent på kvällar... och så kanske bara mobilen med..
och höga krav som man har.. vill man inte visa upp bilder som inte gör ens jobb rättvisa...
Även idag är bilderna tagna med mobilen..men då jag lovat uppdatera..
Kommer här idag lite bilder på hur långt jag kommit idag... Imorgon kommer säljarna från Capri med alla vackra kläder... då ska dessa hängas in i montern på klädställningar och alla provdockor ska kläs... Kommer även göra deras monter på Formex i Stockholm... så då lovar jag att jag ska ha med fin kameran och ta bästaste korten och visa slutresultaten.... =)





Nu är hon efter 16.00 och jag har precis anlänt till hotellet... de blir allt en liten powernapp.. sen får de allt sviras om för att bege mig ut och göra Herning....

Gokväll så Länge
Kram Ann-louise

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken otroligt snygg rostfärgad plåtstol den skulle jag bra gärna vilja ha, den skulle passa otroligt bra hemma hos mig har en perfekt plats för den kram helene

Hjärterum sa...

Ja visst är den superläcker Helene en gammal antik plåtstol.. har haft 4 st av ljust denna i butiken.. men nu får de flytta in i den krogen jag hålller på och inreder... men de kommer säkert flera....=)

Anonym sa...

Lika fint son alltid när du gör något ....Kram Elisabeth

Hjärterum sa...

tack snälla Elisabeth!! =)