onsdag 1 augusti 2012

Min trädgård!


Hejsan!!
Äntligen en hel vecka med riktig skön sommar.... Så underbart.
Värmen har gjort underverk i min trädgård, allt växer, frodas och mognar. Här är en Allium på nära håll. Den är jätte stor och helt makalös rolig att titta på, den liknar en fantasi blomma.

Här kommer lite bilder i från vårt uterum.  Mårbacka-perlargonerna mår superbra där.. Jag har 33 blommer på en. På trädäcket utanför skymtar ni klockrankan som jag satte på frö i våras, den är nu 2,5 meter hög... Helt otroligt att något kan växa så på en sommar.




Inne i utrummet har jag även klockranka som slingrar sig fint mot  stenvägen. 
Alp-klematisen har blommat om .. Jag älskar den.



 Det här är en röd bladig basilika, som jag satte på frö i våras.. Den stormtrivs i växthuset.. Den använder jag ofta tillsammans med kryddtagetes som dekoration på sallader eller andra rätter som behöver piffas upp.. De gula blommorna tillsammans med de lila blad blir superläckert ihop..






Så här var lite info o min trädgård. Ha fortsatt en skön sommar.. 
 Kramar petra





Inga kommentarer: