torsdag 12 januari 2012

Blå toner...



Hej!!!
Jag hoppas verkligen att helgerna har varit bra för er, med mycket god mat och trevligt sällskap.

Nytt år, vad härligt! Jag fick en gnutta vårkänsla idag onsdag. Solen sken och fåglarna kvittra..Så jag tjuvstartar med lite inspiration från färgen blå... 
 
Den här färgskalan ovan påminner mig om Gotland- lite kargt, solblekt och blått. Eller en tidig vårdag, precis när isen spricker upp.

Väggen på bilden här nedanför är helt fantastisk, jag har bett min sambo om en sådan i vårt kök.

Det får bli vårens projekt.





 Vårens skönhet!

Pärlhyacint, muscari på latin. Det finns ca 60 arter, från ljus rosa till blå lila, vita, knubbiga och dubbla. Det finns altså en uppsjö av små godingar.Det är en lökväxt som redan nu går att köpa här på hjärterum, den behöver inte vattnas. När den har blommat över kan du plantera ut den i din trädgård..



De här gamla lerkrukorna passar perfekt till pärlhyacinter. Eller varför inte, ett helt gäng i lådan.

Blått kopplas ofta samman med stillhet och lugn, och visst känns det så.

 


Det här var lite försmak av våren....Det är väl dock några månader kvar,som passar perfekt till inomhusmålning. Jag hoppas på en blå vägg.

kram Petra



Jag älskar att åka på loppis, här är en liten samling av fynd, det blir ju hur fint som helst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag undrar om ni vet vart lampan på den andra bilden kommer ifrån? Och vad den kostar?

Tack på förhand!

Mvh Stina

Hjärterum sa...

hej Stina ursäkta sent svar.. jag vet tyvärr inte vad lampan kommer ifrån men de vet säkert petra.. hennes mail finns i inlägget.. lägg henne ett mail så får du veta... fin söndag på dig...