torsdag 25 oktober 2012


Hej på er!

Jag är mitt i förberedelserna inför inspirations kvällarna som slår upp portarna den 5 November kl 18.00.
Ett av projekten som jag vill få i ordning innan är vår framsida av trädgården där trappan äntligen är färdiggjuten! Arbetet var ganska tungt då de ledde till en och annan ond rygg, den mödan var det värt nu när allt står klart. :) Under varje trappsteg har vi satt belysning som förstärker den svävande känslan.Jag har även påbörjat planeringen och planteringen.

Här kommer lite bilder på trappan.

Mina rostiga utomhuskrukor har äntligen kommit  fram, dessa kommer att få pryda min trädgård hela året om. Här har jag planterat en vintergrön tyja på stam och ett gråaktigt gräs. Över lägger jag täckbark som har en rödbrun ton som passar perfekt till krukorna. Ännu känns det lite för kalt/stramt för min smak, så till våren kommer jag att plantera mer livfulla växter så som klematis, klätterhortensia och något blommande. Längtar reda dit..




En annan syssla dessa dagar är att leta rätt på saker till verkstaden. 
Jag var häromdagen på "lacken" i Rånnaväg för att låna gamla dörrar. Det känns absolut som jag hade kunnat hitta något mer där. Denna bild tog jag på "lacken", men den är inte redigerad som man skulle kunna tro när färgen på vissa burkar lyser så starkt. Visst är det en härlig bild!


Där emellan bakar jag, gör krukor och adventsljusstakar. Alltså, fullt upp! Bäst att sätta igång!
Kramar Petra



Inga kommentarer: