fredag 5 oktober 2012

Älskar stilen, känslan, bilderna och alla vackra ting...

Go Fredag vänner.. Det vankas helg!!
 
Imorse började dagen med att jag satt och vakade vid datorn.. Det var dax för vintageauktion hos vår leverantör Olsson & Jensen.. Och kan meddela att fröken här var först ut med att maila in massa godbitar..skåp industrilampor, soffbord, skänkar allt i härlig vintage anda!!
Dimper nog ner här nästa vecka i butiken.. eller för vara korrekt en av lagren, för butiken den är så där precis lagom full med härliga ting.. Och vi har ju lovat att det inte ska bli knökfullt..
 Men som sagt ni finner dem säkert på vår webshop inom kort
 
 
 
 
När jag väntade imorse så tittade jag runt på O&J hemsida och ser att de uppdaterat alla vackra bilder från deras helt galet fantastisk vackra höstkatalog som är fotat i magiska Wictoriana slott beläget i vackra Kullabygden....
 
Så jag delar här ikväll med mig av en del av dessa..
På varje bild finner ni saker vi har i butiken eller som är på väg in....
Den galet vackra unika skänken nedan finner ni i ett av våra skyltfönstrer...
 
 
Alldeles egen!!
så vill vi ha stilen! det spelar ingen roll om den är klassisk, bohemisk, sparsmakad, romantisk, modern, chic, lantlig, enkel, rå, eller elegant så länge vi själva är nöjda. Det är bara att låta fantasin flöda. Reglerna sätter sig själva!
 
eller va säger ni? håller helt med Eva på Olsson & Jensen deras kollektion innehåller de mesta av gamla, inte så gamla och nya produkter.. och framförallt det där lilla extra!!
 
 
 
Ä bara tokkär i denna stil, i det slitna, råa,  avskavda, icke perfekta, industriella varvat med marockanska instick...Det sist nämna har tilltalat mig allt det sista halvåret.. Och tror att de kommer stort.. för visst känns de så.. kan de komma något efter detta.. kan man någonsin tröttna på denna stil?!
 
Antagligen så jag njuter till fullo varje sekund.. av min råa plåt här hemma i köket på väggarna.. Gamla virket som sitter på väggen i hallen.. Min franska gamla industriskänk som är fylld med vackra köksredskap från Dualit bland annat.... Och allt annat som hör stilen till...
 
 
 
Lampfoten nedan kom till oss häromveckan i två storlekar och modeller....
 
 
 
 
Snyggelisnygg vägg lampan kommer vilken dag som heslt!! en sådan ska hem till mig...=)
 
 
Vackra glaskupor har vi flera varinater i butiken..så fint att dekorera med unika ting...
här finner ni en variant på vår webshop!
 
 
 
 
Härliga skålar för frukost flingorna eller till fredags taccosens tillbehör... eller lördagsgodiset...
På webshopen finner ni den i vitt 79kr
 
 
Jamen hur snyggt ä inte detta soffbord!?... Ta in naturen ä helrätt.. kolla bara den vackra kala grenen, så deckorativt....
 
 
 
 
Colaste skrivbordslampan på bild ovan finns i butik!! 
 Idag fick vi in flera superdupersnygga!! Lampor både för tak, vägg, bord  & golv....
 
 
Vackra ljuststakarna ovan fick nytt hem idag.. men vi har fler om ni också blir sugen på att köpa hem en.. nu till höstmyset..... Den antika pedistalen längst till vänster har vi lagt beslag på.. så den finner ni i butiken....
 
 
 
För övrigt har dagen och veckan vart fylld med uppdrag kommande uppdrag och massa mer.. tittar in imorgon och berättar mer om detta!..
Men nu först önskar jag er skönt fredagsmys!!
 
Kram Ann-louise...
 


Inga kommentarer: