tisdag 9 oktober 2012

spegel spegel på väggen där...


...säg vem som vackrast är

Visst är det kul att inreda med speglar...allt ser mycket större ut och det gillar vi väl alla. Speglar är nog det bästa att använda just i compact living och framför allt så kan man ha speglar i alla rum, det funkar överallt...badrum, sovrum, hall, klädkammare m.m.  Och kan man inte välja bland alla fina speglar kan man alltid sätta upp en hel vägg och då menar jag absolut inte "spegelvägg a la 90-tal" ni förstår säkert vad jag menar.

Här nedan följer några inspirationsbilder på hur ni kan ordna en alldeles egen spegelvägg.
 

 

 
 

 
 

Det ända man ska passa sig för i alla fall om man ska inreda enligt Feng Shui  är att ha speglar mitt emot sängen. Och om jag ser jag till mig själv så tycker faktiskt inte jag att det är så trevligt att se sig själv morgontrött på morgonen, känns som man blir ännu tröttare då...och förresten är man kanske inte som snyggast när man precis vaknat? eller vad tycker ni? 

Speglar kan däremot vara väldigt bra att ha i sovrum om tex dörren är skymd. Man känner sig alltid mycket tryggare om man ser vad som händer utanför dörren eller vid dörren. Så ställ en spegel så att ni ser sovrumsdörren, lovar att ni kommer att sova mkt bättre.

 tips på vackra speglar till tex sovrum... 
är det någon speciell variant som ni söker...
kom in och berätta för oss, så hjälper vi dig gärna.
 

 

Spegel i hall??? 
 Självklart behöver man en spegel att spegla sig i i hallen, en liten kik innan man går på morgonen behöver i alla fall jag. Finns bara en liten viktig sak att tänka på. I många hallar möts man direkt av spegeln när man går in, och då ser man ju faktiskt ytterdörren igen. Inom Feng shuin tycks det då kännas att man inte känner sig välkommen utan att man känner känslan av att man ska gå igen...och inte vill man väl att sina vänner ska gå direkt när ge kommer...så har ni spegeln direkt ansluten till dörren...
ett litet tips Flytta den!




 Två flugor i en smäll har detta vackra skåp från Olsson & Jensen, förvaring som är A och O i en hall och även speglar som både är praktiska och gör att hallen ser mycket större ut 
7995 kr


I dag har vi packat upp flera fantastiska speglar både vackra nya och charmiga antika i alla möjliga storlekar
så välkomna in och spegla er!!!

Kram Lina













1 kommentar:

millandante sa...

Oh va många fina!! Speglar är verkligen fina möbler:)

Milla