måndag 29 oktober 2012

Invigning av soffa & massa hem & trädgårdsprojekt!!

 
Ledighetskommitten här!!
 
I lördags efter en grymt bra dag i butiken.. stängde jag butiken vid 16.. för att sen åka hem för att stanna här fram till torsdag morgon!!
Kroppen ropade vila!!
Så, så fick det bli! lovat mig själv att inte gå utanför tomtgränsen dessa dagar...=)
 
 
 
 
Bytte ju soffa här i början av maj för att den gamla som igentligen inte var gammal..men mina små gangster hade bokstavligen ätit och klöst upp den!!
Slog det mig nu att det är slutet av oktober och jag har inte ens suttit ner i soffan.. Bra eller dåligt vet ja inte.. Men dessa dagar kan jag lova.. att det kommer i stort sett bara vara föflyttning mellan säng och sóffan...=) här ska vilas och hämtas energi.....
 
 
 
Är ingen fantast av te..men kan varmt rekomendera Kusmi Tea riktigt goda och rikgligt med smak!!.. Åh så ä de ju så roligt att gå och handla dessa fina burkar.. Och en annan ä ju lite skadad så kan ju inte köpa de som doftar godast.. utan måste ju köpa de som matchar in... =)
 
 
Dessa dagar ska bara njutas med inga måsten.. Idag har de allt gått åt lite tid och planering för ljust mitt hem.. lite modboords till mig själv.. Vad jag vill göra här hemma till våren...
I våras satte jag in supersnygg plåt samt satte in den gamla industriskänken..
Men själv köksdelen har jag aldrig gjort något med.. Vill nog få till lite öppna väggar itället för alla skåp.. och sätta något fint marockanskt kakel.. och finna något snyggelisnygg kylskåp...
 

 
Denna tapet från pein hein eek..satte jag ju på The factory..och blev allt lite kär i den! så ska finna någon lite vägg här hemma och varför inte en sådan här schyyst fåtölj till oxå...
 
 
Så nöjd med att jag byggde tak på hälften av terass delen.. kunde ju inte vart lägligare till den sommar som var.. Så till våren kommer resten av terssen få tak.. och tror bestämt att framsidan oxå ska få bli inglasad...
 
 
 
Mitt sovrum är fortfarande mitt gamla jag.. det där vita skira & fattimanssilver..
Och har så svårt att bestämma mig för vad jag vill ha istället... Fann de här golvet och blev ju tokkär!! så de får bli början med inspiration till sovrummet...
 
 
 
Men överst på att göra dessa dagar är allt RELAX..
Tjejerna har chefsfritt på jobbet.. telefonen är avstängd..
Ja ibland behöver man bara pausa några dagar..!!
På torsdag ä ja tbx förhoppningsvis mer utvilad än nånsin och fylld med ideer och inspiration....
 
Må så gott alla tills dess..
 
kram...
 
 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Å du ger mig så mycket inspiration,alltid lika
spännande att läsa din blogg.
En liten fråga vart kan man köpa tapeten pein hein eek?
Mvh Lotta

Hjärterum sa...

tack snälla Lotta för att du låter mig veta!..=)maila mig till info@hjarterum.net kan jag hjälpa dig med tapeter! mvh ann-louise