onsdag 31 oktober 2012

Halloween...


Hej på er!!

I dag är det dagen då Halloween firas, den 31 oktober. Halloween har sitt ursprung ifrån Irland.
 Det var Kelterna som firade att skördesäsongen var slut, och trodde att osynliga kraftter var i rörelser och att de döda kunde återvända till jorden.
Under emigrationen till U.S.A följde även Halloween firandet med.
Mitten av 19990-talet kom det till Sverige.

 
Jag har länge förundrats över att människor kan göra så mycket fula saker eller att köpa så hemska saker till en högtid. Vill man ha det fult omkring sig?
Nää, inte jag.
Som pumpor tex skära sönder dom och få fula lyktor, men varför?
Pumpor är ju hur fina som helst om dom bara får vara.
Så här kommer lite vacker Halloween.
 





 
Ja, jag vet att det är många som inte håller med mig, men hos mig blir det i alla fall inga "fula pumpor".
jag önskar alla en mysig dag.
 
 
Kramar Petra


PS. Jag har satt in en extra inspirationskväll den 11 dec, så är det någon som vill?  Hör av er snarast.

Inga kommentarer: