onsdag 10 oktober 2012

Stringhyllan!


Den klassiska stringhyllan fyller 63 år.
 Det är en hylla som många älskar men det finns lika många som tycker att den är otroligt ful.
Jag har bestämt mig för att jag älskar den, jag gillar dess enkla form.
 Iden kläcktes inne på toan av Nisse Strinnings någon gång på 40-talet
Så självklart skall min stringhylla hänga i badrummet.
 
Den går att få i en rad olika hyllfärger, material och mått. En klassiker i teak och svart eller varför inte helt i röd...?   Då var det bara att bestämma sig för vilken.
 


 

 

 


 

 
Jag tror bestämt att det får bli en i barnens rum oxå.
Jag har hitta ganska många hyllor på aktioner och loppisar  under åren som gått men då hade jag en lilla syster som gjorde allt för att få hyllorna. Så det blir loppis dax igen.




 
Jag vill oxå meddela att det finns bara två platser kvar på inspirationskvällarna i nov/dec.
Till våren tänkte jag fortsätta kvällarna med andra teman så som fröer o sådder,  annorlunda planteringar och förstårs plåtslageri.. Så fick ni inte plats  denna gång så hoppas jag att vi ses  i vår istället.
Obs. Glöm inte att komma till Bomässan på Åhaga i helgen.
Vi ses där!
Kram Petra

Inga kommentarer: