torsdag 4 oktober 2012

Skapa Mer - Må Bättre!

Äntligen Fredag!

Hoppas veckan varit bra! Själv har jag rest en hel del fram och tillbaka senast veckan och då med tåg. Blir ju att man ögnar igenom SJ´s tidning KUPÉ under restiden. En väldigt trevlig tidning för övrigt.
Hittade denna gång en väldigt intressant artikel om kreativitet. Den var så spännande att jag tog med mig tidningen för att dela det med Er!..

En ny forskning visar tydligen att den som inte får utlopp för sin kreativitet kan bli både stressad och deppig. En tjej som heter Farida Rasulzada och är doktor i Psykologi menar att; "När vi skapar och har möjlighet att skapa upplever vi bättre hälsa"..
Och alla har vi en kreativ sida som behöver utrymme oavsett om det är pyssel, inredning, poesi eller musik..

En hel del mer nämnde artikeln men jag stannar där! Bara att läsa om kreativitet gör att det börjar klia i mina fingrar så jag började genast leta roliga pyssel för hösten. Kanske kan bota höstdepressionen ;)

Här kommer lite pyssel-tips från mig...

 Jag gillar denna idén! Gjuta ljuslyktor i betong i muffinsformar..

 Del av lastpall som hylla!

 Origami är underskattat! Finns ju otroligt mycket man kan göra i papper.. Sådana här skulle jag vilja lära mig!

 Älskar den här idén med pinnarna!..

..Kan man kombinera med att måla krukor i griffelfärg!..

Stenciler är så kul! Har skrivit med stenciler en hel del på väggar, kanske ska gå över till textilier? :)

Älskade bokpapper! Väldigt roligt pyssel bara man har tapetklister och gamla böcker.. man kan klä om mycket med det som förutsättning. Boxar & lådor, pärmar, krukor och lampor och allt möjligt!

Förra veckan provade jag glas&porslinspennan som finns att köpa i hobby-affärer och gick loss på glasburkar! Otroligt kul pyssel för hela familjen :)

Hoppas att Ni fick lite inspiration och skaparlust...
Var kreativ och Njut! :)

Kram Stina

1 kommentar:

Ann i Vilhelmina sa...

Så jäkla enkelt å så fränt tack för det.